Jak začít se SEO aneb zvládnete to sami?

Při snaze rozjet své podnikání na internetu jste určitě narazili na pojem SEO. Všechny informace na internetu SEO optimalizaci připisují velký význam, a proto hledáte a hledáte… až dojdete k závěru, že i vy SEO potřebujete. Pak se možná zeptáte: „zvládnu ho sám?”. Nejste první, kdo se takhle ptá. Dokonce si troufáme tvrdit, že je před vámi celá řada podobně smýšlejících podnikatelů, kteří chtějí ušetřit finance.  SEO samozřejmě můžete zvládnout sami, jenže…

SEO vám pomůže v boji o první místo ve vyhledávačích  

Konkurence firem na internetu den za dnem sílí. O co, že se to bojuje? Přeci o první místa ve vyhledávačích. Statistiky uvádějí, že až 90% uživatelů internetu při vyhledávání informací nepřekročí první stránku internetového vyhledávače. A až 70% z nich klikne hned na první vyhledaný odkaz. Proč také ne, je na prvním místě! Proto je každý podnikatel tak dychtivý dostat se do top desítky, aby přilákal více uživatelů na svůj web, více prodal a zvýšil své zisky.

Ano, je chvályhodné dostat se do top vyhledaných firem. Určitě po tom toužíte i vy. Hned na začátku bychom vás chtěli jen upozornit, že dostat se do této topky nesmí být vaším konečným cílem. Už mnoho firem šlo slepě za tímhle prvenstvím. Tak toužily zvýšit své zisky, že během této snahy úplně zapomněly na to, co chtěly původně. Tedy rozhýbat svůj byznys. Tyto firmy nepřenesly veškerou svou pozornost na své konkrétní zákazníky, protože vedly žabomyší války s vyhledávačem. A nejspíš nemusíme říkat, jak jejich pohádka o podnikání dopadla. Tak, ať se vám nestane totéž.

SEO vám však s vaším byznysem pomůže. Jsou tady kroky, s kterými se budete moct vypořádat sami a pak i úkony, které je lepší svěřit do rukou profesionálů.

Pojďme odpovědět na hlavní otázku – můžete zvládnout SEO sami?

A odpověď zní… samozřejmě! Už níže, vám poskytneme spoustu informací, jak na to. „Pokud je to tedy možné, tak proč existuje tolik firem, které služby SEO poskytují?”, ptáte se možná. Je to jednoduché. Jakmile váš web optimalizujete, jeho logickým vývojem bude navýšení objednávek vašich produktů a služeb. Vy tedy budete muset přesunout vaši pozornost ze SEO k zákazníkům. Budete jim muset věnovat spoustu času. S největší pravděpodobností už nebudete mít na SEO ani čas. A co jste si tak poctivě vytvořili a nastudovali, může jít k ledu. Nemůžete zároveň dělat SEO a zároveň věnovat péči svým zákazníkům. A tady je čas přenechat SEO profesionálům.

Odborná firma pro SEO optimalizaci je otázkou dobře nastavených priorit

Najmutí odborné firmy pro SEO vašeho webu je otázkou toho, jak dobře máte nastavené priority. Je lepší najmout si profesionály, kteří své práci rozumí a maximalizovat tak čas, který můžete strávit se svými opravdovými chlebodárci. Tedy se zákazníky, které jste si k sobě přivedli na základě SEO optimalizace vašeho webu. Koneckonců jinak byste mohli váš web rovnou prodat a dále jen rozvíjet své dovednosti v SEO.

Je to podobné, jako kdyby vám ve sklepě vašeho obchodu prasklo vodovodní potrubí a vy jste ten obchod zavřeli, protože si to chcete udělat sami. Jednoduše proto, že to umíte. Nejspíš by vám zbytečně unikl zisk ze zákazníků, kterým jste zavřeli před nosem. Nemluvě o reputaci vašeho podniku.  

Nemá vždy smysl něco neustále studovat a dělat to sami a tím ztrácet drahocenný čas.

Práce na SEO optimalizaci vašeho webu je na pořádně dlouhou dobu

Mimochodem, máte vůbec představu, jak dlouho byste se museli SEO optimalizaci věnovat? Někteří naši zákazníci mají za to, že se jim jejich investice vrátí do měsíce. Ale to je spíš směšná doba, protože minimální doba pro propagaci webových stránek je nejméně 6-8 měsíců, ne-li rok. Rychleji se na vrchol dostat ani nemůžete, protože musíte konkurovat těm stránkám, které logicky také mají zájem být na horních příčkách.  

Dokonce i tehdy, když už budete v TOP vyhledaných firmách, budete muset se SEO pokračovat. V opačném případě si pobyt na onom vrcholu užijete jen chvíli.

Jak tedy začít se SEO?

Na začátku jsme vám slíbili informace, jak na SEO, viďte. Tady jsou. Pokud jste se svým produktem či službou ještě nezavítali do internetové říše, budete ze všeho nejdřív potřebovat web. Máte? Potom tedy potřebujete onen web naplnit obsahem, abyste vůbec mohli začít s prodejem produktů či služeb. Dříve, než začnete do obsahu implementovat SEO, odpovězte si na otázky:

  • čím je váš produkt (služba) výjimečný?
  • jakou cílovou skupinu jím chcete ohromit?
  • existuje na váš produkt (službu) poptávka? Pokud ano, jaká?
  • jaká je vaše konkurence?
  • jaká klíčová slova a fráze budete v obsahu používat?

Řekněme, že už jste si zkontrolovali a ujistili se, že poptávka po vašem produktu/službě opravdu existuje. Pak tedy můžete přistoupit k dalším krokům. Třeba k vyhledání správných klíčových slov a frází pro vaše produkty nebo činnost.

Pohrajte si s tím. Zkoušejte různé varianty klíčových slov. Zkontrolujte, jestli se fráze, které jste vymysleli, neobjevují ve vašem okolí či je nepoužívá firma se stejnou působností. Například si vezměte slovo „pizza” a podívejte se na všechny dostupné možnosti. 

Co když v místě vaší působnosti poptávka není?

Může se stát, že poptávka po vaší službě či produktu v místě vašeho působení nebude. V takových případech firmy propagují své produkty a služby pomocí sociálních sítí. A to není jen údržba samotných stránek, ale i placená reklama.

Typy reklam v sociálních sítích jsou různé. Pokud k reklamě pomocí sociálních sítí přistoupíte rozumě a budete opravdu kreativní, přitáhnete pozornost vašich snad budoucích zákazníků.

Problematika SEO optimalizace je obsáhlá. Vyžaduje neustálou pozornost, protože je nutné rozšiřovat obsah svých znalostí. Proto se doporučuje svěřit SEO profesionálům a věnovat svůj drahocenný čas tam, kde to za vás nikdo jiný neošéfuje.  

 

 

Kategorie: SEO

3 komentáře

4target-moderator · Únor 19, 2018 v 9:28 am

hi

4target · Únor 19, 2018 v 9:35 am

new comment again

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *