Jak úspěšně „postovat” na sociálních sítích?  

S rozmachem sociálních sítí už žádný podnikatel neváhá nad propagováním svého produktu či služby na Facebooku či Instagramu. Nebo Vy ještě ano? Vzhledem k tomu, že jsou sociální sítě nejlepším prostředkem, jak navázat vztah s vašimi budoucími zákazníky, byste už váhat neměli. Spíš se ptejte, jak by měl takový reklamní příspěvek vypadat, jak by měl být dlouhý a čím rozhodně zaujme. Jak často reklamními příspěvky zásobit vaše zákazníky a čeho se držet? Máme pro vás řadu tipů!

Přijít na správnou taktiku „postování” chvíli trvá

Jedním z kroků úspěšného internetového marketingu je zavedení pravidelných reklamních příspěvků na sociální sítě. Jenže to není tak jednoduché, jak by se na první pohled mohlo zdát. Jestli si myslíte, že je to jako komunikovat s řadou vašich přátel, tak to se mýlíte. Musíte vystihnout správný čas, kdy příspěvek vystavíte, aby jej vidělo co možná nejvíce lidí a vy jste nepromarnili jeho potenciál. Také musíte určit jeho správnou délku, ať jím příliš nenudíte a tak dále, a tak dále. Vzhledem k celé řadě kroků, které musíte podstoupit, než se setkáte s úspěchem, možná není od věci, obrátit se na odborníka.  Alespoň na začátku, než přijdete na kloub celé problematice tohoto odvětví.

Jaké jsou cíle reklamních příspěvků?

Reklamním příspěvkem může být krátký záznam na zdi Facebooku, který se zobrazí všem lidem ve vaší Facebookové skupině. Více lidem najednou tak můžete dát vědět, co je u vás nového, čímž ušetříte spoustu času. Zároveň můžete reklamní příspěvek zformátovat tak, že se vašim zákazníkům nebude zbytečně podbízet. Můžete dát průchod vaší fantazii a opravdu zaujmout. Cílem reklamního příspěvku je informovat o novém produktu a službě a podpořit prodej. To ale ještě neznamená, že na vaše zákazníky začnete chrlit jednu informaci za druhou. Hezky si přetřiďte to, co chcete říct a výsledek bude stát za to. 

Kdybyste však s tvorbou reklamních příspěvků chtěli pohnout sami, ani to není nemožné, můžete začít s následujícími kroky.  

Jak začít tvořit reklamní příspěvky?

Abyste svými reklamními příspěvky vaše publikum bavili a ne nudili, je potřeba jim dát formu. K tomu Vám přinášíme pár užitečných bodů:

  1. Váš reklamní příspěvek by neměl být jen jedním do tuctu. Naopak. Každý by měl být perlou, která zaujme. Vaše zpráva zákazníkům by měla být něčím specifická, konkrétní. Měla by hlavně bavit. A když si uvědomíte, jakou moc v rukou máte, můžete vytvořit opravdu něco, co bude stát za vidění. 
  2. Vaším reklamním příspěvkem oslovte veřejnost co možná nejsrozumitelněji. Tak třeba v komunitě cyklistů můžete cyklistům klidně i tykat. Ale v komunitě podnikatelů to nebude nejvhodnější. Ale samozřejmě záleží případ od případu. Používejte slang, fráze či slovní spojení příznačné pro tu či onu cílovou skupinu. Tímto se jí maximálně přiblížíte. 
  3. Čím kratší váš reklamní příspěvek bude, tím srozumitelněji se bude číst a tím užitečnější to bude pro vás. Zkraťte vaši původní dlouhou seminárku na 3, maximálně 4 odstavce a uvidíte, co všechno se změní. Minimálně si to vaši zákazníci konečně přečtou do konce.
  4. Tu a tam hoďte do zprávy smajlíka, uvolněte atmosféru speciálními znaky. Nebuďte upjatí. Klidně odkažte i na jiné uživatele. Však nejste jediní na světě, od koho mohou vaši zákazníci čerpat inspiraci.
  5. Připojte správné články, odkažte na vtipná videa. Hlavně se ale držte tématu.
  6. U Instagramu zajistěte vhodné hastagy, což zvýší pokrytí. Neměly by být moc dlouhé.
  7. Zvolte optimální tempo a počet publikací příspěvků za den. Buďte rozumní. Pokud vaše zákazníky zahltíte 12 příspěvky za den, je velmi nepravděpodobné, že tomu třináctému bude vůbec někdo věnovat pozornost. Je jasné, že chcete vašim zákazníkům ukázat, jak dobré produkty máte. Ale dávkujte to

  1. Ohlídejte si hrubky v pravopise a interpunkci. Je vážně ostuda, když vás klienti musí opravovat.
  2. Nenechte se odradit neúspěchem. Tolerujte, že sociální sítě mají své vlastní zákony, které nejsou vždy v souladu s logikou. Stává se, že post, nad kterým jste strávili tři hodiny, zaujme jen žalostně málo vašich zákazníků, zatímco hloupý obrázek s kočičí tváří vzbudí mnohem větší ohlas.
  3. Nestyďte se psát příspěvky pod vlivem emocí. Jsou lidé, kteří se rádi nechají stáhnout vaší aktuální náladou. Jen se vždy ujistěte, že má takový příspěvek pozitivní vliv na váš prodej a že neodklání pozornost jinam. 
  4. Nesázejte jen na text. Zaujměte i obrázkem či videem. Víte, že obrázky či videem můžete vyprávět i příběh? Příběh o vaší značce, o každodenním užitečném použití vašich produktů a tak dále. Zajistěte, ať se vaši zákazníci vždy těší na pokračování.

Další cenná doporučení pro psaní reklamních příspěvků

Psaní příspěvků je samozřejmě běh na dlouhou trať. Rozhodně to není o tom napsat pár příspěvků a pak z nich těžit hodně dlouhou dobu. Naopak je zapotřebí být neustále ve střehu. Zkoumat, vymýšlet, porovnávat, analyzovat. Níže pro vás máme další tipy na zvýšení prodeje pomocí reklamních příspěvků na sociálních sítích:

  1. Nezůstávejte jen u jednoho. Vyzkoušejte různé typy reklam, abyste zjistili, která z nich bude pro vás ta nejefektivnější.
  2. Analyzujte své reklamní kampaně, srovnávejte je s vynaloženými náklady a s jejich efektivitou. Stává se, že pravidelné jednoduché posty jsou kolikrát úspěšnější než komplikovanější cílená reklama a jiné zdroje
  3. Zaměřte se na vaše opravdové zákazníky a věnujte jim maximální pozornost. Řekněme, že v komunitě máte více jak tři sta tisíc odběratelů. Ale kolik z nich vám příspěvky opravdu komentuje? Rozlišujte je. A těm, kteří vám věnují více pozornosti, oplaťte stejnou mincí.

  1. Nenuďte vaše zákazníky! Buďte kreativní! Jen tak si zajistíte dobrý prodej.
  2. Nebuďte samotáři. Podívejte se na cílové skupiny a komunity s podobným tématem a seznamte se s jejich správci. Přátelské příspěvky mezi dvěma podobnými skupinami jsou často velmi úspěšné pro obě strany.

Když objevíte všechny výhody reklamních příspěvků na sociálních sítích, získáte skvělý komunikační nástroj. Tak jaký bude váš příští post? 

Kategorie: Marketing

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *