Co je to SEO a k čemu je potřebné?
Abyste pochopili, co je SEO, je potřeba porozumět definici a pochopit, nakolik je důležité pro zvýšení úspěšnosti podnikání na internetu.
Obsah článku:
- Definice pojmu SEO
- Nejčastější chyby při práci se SEO
- Potřeba SEO
- Jak začít využívat SEO, pokud plánujete oslovit veřejnost prostřednictvím internetu
Pojem SEO je definován různými způsoby:
Definice SEO ve Wikipedii:
Optimalizace vyhledávání (z angl. search engine optimization, SEO) je seznam činností pro vnitřní a vnější optimalizaci, pro lepší zviditelnění internetové stránky ve vyhledávačích na základě dotazů uživatelů, s cílem zvýšení návštěvnosti (u informačních zdrojů) a množství potenciálních zákazníků (u obchodních zdrojů), s následným finančním prospěchem.
Chytrá verze:
SEO (zkratka search engine optimization) je seznam činností potřebných pro zvýšení viditelnosti internetové stránky ve vyhledávačích, po zadání cílených dotazů.
Pracovní verze:
SEO (search engine optimization) je souhrn prací směřujících k zlepšení pozic internetových stránek ve vyhledávačích a pro zvýšení jejich návštěvnosti.
Jednoduše můžeme říci, že SEO je práce s vašimi internetovými stránkami, s cílem přivést je na první pozice ve vyhledávačích a tím zvýšit jejich návštěvnost.
Abyste však dosáhli prvních míst a zůstali na nich, je nutné provádět důležitou činnost, zaměřenou nejen na odstranění chyb spojených s optimalizací internetových stránek. Také je nutná soustavná práce na vylepšování stránek (usability) a dělat obsah zajímavým pro jejich uživatele.
Nepřetržitá analýza konkurence umožní nezaostávat v rozvoji a být vždy včele. Vytvoření nového obsahu přivede větší počet návštěvníků na internetové stránky.
SEO obsahuje mnoho věcí, které nelze zachytit v jednom článku. Na toto téma již byla napsána spousta knih a mnohé z nich jsou velmi objemné.
Chybné mínění mnohých lidí o SEO
Mnozí lidé, kteří mají vlastní internetové stránky, si myslí, že všechna práce na SEO vede k tomu, že se vytvoří meta-tagy (nadpis, obsah). Dále se nakoupí odkazy a umístí text. Rovněž předpokládají, že k jistému výskytu v top desítce postačí zvýraznit nadpisy na h1 – h6 a tehdy je úspěch zaručen. Tak tomu ale není.
Při práci na dobré propagaci internetových stránek musíte vybrat vhodný webhosting, jeho optimalizaci, i design.
Ukážeme si to na příkladu
Máte například internetové stránky, zabývající se nemovitostmi s 2000 a více nabídkami. První, na co narazíte, bude výběr vhodného webhostingu, aby u vás v budoucnosti nenastaly takové problémy jako je:
- Nedostatečná velikost disku pro data (např. vyobrazení objektů)
- Rychlost práce webhostingu, aby návštěvníci portálu rychle získali požadovanou stránku
- V rámci možností nastavit zálohování internetových stránek (archivace dotazů v databázi, archivace zobrazení a jiných prvků)
- Rychlost odpovědí serveru. Jeho uživatelé musí dostávat požadovanou stránku co nejrychleji. Čím rychleji, tím lépe.
Ještě předtím, než tedy budete mít své vlastní internetové stránky, budete si muset najít vhodný webhosting.
Samozřejmě, webhosting vám může vybrat i někdo jiný. Ale jako osoba zodpovědná za SEO se budete muset ujistit, že webhosting splňuje všechny nezbytné požadavky na budoucí práci s ním. V opačném případě narazíte na problémy, kdy budete muset:
- Najímat specialistu na nastavení webhostingu
- Přenést internetové stránky na jiný server, který bude lépe splňovat veškeré požadavky
- Přejít na jiný tarifní plán
Za toto všechno budete muset platit navíc – specialistu a jeho práci, nebo tomu budete muset věnovat svůj volný čas.
Kromě výše uvedeného také bude nutno čas od času sledovat práci vašich internetových stránek, zjišťovat rychlost načítání a odpovědi serveru.
V našich článcích se budeme věnovat všem problémům a poskytneme vám cenná doporučení a rady pro správný výběr webhostingu.
Potřebujete SEO?
Krátké instrukce:
- Máte zboží nebo službu, kterou chcete někomu nabídnout?
- Existuje poptávka na toto zboží či službu?
Pokud jste na tyto otázky odpověděli ano, znamená to, že se nutně musíte zabývat SEO.
Jak začít, jestliže chcete oslovit veřejnost prostřednictvím internetu?
Pokud ještě nemáte vlastní internetové stránky a nevíte, zda se vytvoří poptávka na vaše zboží či služby a v jakém regionu bude největší, doporučujeme následující postup:
1) Prověřit zobrazení na základě výskytu klíčových slov
Uvedeme si příklad ověření poptávky ve vyhledávači Seznam, v Praze:
Zadáme-li slovní spojení „svatební dort Praha“, i jinými slovy, ke kterým patří toto slovo, vyhledávač zaznamenal ~60 – 70 prohlédnutí za měsíc. To znamená, že v regionu Praha poptávali objednávky svatebního dortu ~ 60 – 70 krát. To představuje dobrý signál k tomu, abyste se tím začali zabývat, pokud vyrábíte svatební dorty.
Samozřejmě je možno rovněž ověřit i jiná klíčová slova například „kurýrní služba“, nebo „služby kurýra“ a jiné.
2) Vybrat doménu internetové stránky
3) Objednat internetovou stránku
4) Přistoupit k SEO (přistupovat k SEO je nutné od bodu 1 včetně)
S žádostí o pomoc optimalizace SEO se můžete obrátit také na naše specialisty. Při spolupráci s námi budeme doprovázet vedení vašeho obchodu na internetu od první etapy – ověření poptávky na vaše zboží či službu v libovolném regionu a v různých jazycích, až do momentu, kdy vaše značka bude na internetu známá. Ale ani tehdy neukončujeme spolupráci s našimi zákazníky.
V následujících článcích, které vám přineseme, se budeme věnovat důležitým bodům SEO. Od prvních kroků, až po ty finální. S každým článkem se pak budeme zabývat hlubšími tématy této problematiky.
0 komentářů