Cíle propagace společnosti na facebooku a specifika návrhu stránky

Facebook je uznávaný lídr mezi sociálními sítěmi. Jeho tržní kapitalizace do roku 2017 činila 300 miliard dolarů a počet uživatelů přesáhl 2 miliardy. Přičemž nejvíce facebook využívají lidé ve věku 18-45 let, tedy ekonomicky aktivní část populace. Proto má velký smysl hledat nové partnery a zákazníky právě zde.

Hlavním publikem Facebooku jsou lidé z oblasti obchodu, blogeři, názoroví vůdci, novináři z médií. Ať už podnikáte v jakémkoliv oboru, je důležité mít s nimi kontakt a lépe tak oslovit své konečné spotřebitele. Odvracet se od Facebooku – to je stejné, jako ztrácet skutečné zákazníky.

Před otevřením své stránky na Facebooku si musíte nejprve vše pečlivě naplánovat.

Začněte správným nastavením cílů reklamy

Správný cíl zohledňuje většinu potřeb vašeho podnikání. V souladu s ním budujete celou strategii propagace vašeho produktu prostřednictvím Facebooku.

Cíle reklamy na sociálních sítích:

– zvýšit známost a věrnost značce

– zvýšit návštěvnost stránek

– utvořit těsnější vzájemný vztah s publikem

– zvýšit konverze

– zvýšit prodej

Jak jistě vidíte, první 4 body ovlivňují konverze a následný prodej nepřímo, ne okamžitě – nárůst návštěvnosti závisí na míře informovanosti a důvěry ve značku, a to vše dohromady pak ovlivňuje prodej.

Jak vytvořit stránku společnosti

Než vytvoříte stránku, musíte si definovat základní hodnoty své značky a identifikovat cílovou skupinu.

Pravidla pro vytváření obchodních stránek

– Lepší je vytvořit stránku z vašeho osobního profilu. Přičemž pro střední nebo malé firmy vybírejte název stránky tak, aby obsahoval klíčová slova, která souvisí s propagovaným projektem, místo abyste použili název společnosti. Řekněme, že „oprava bytů v Praze“ je dobře a „Rekodesign“ je špatně. Protože podle klíčových slov v názvu naleznou uživatelé vaši stránku ve vyhledávači.

– Chcete-li najít tématická klíčová slova, můžete použít bezplatný program služby Google AdWords.

– Po výběru správného názvu dobře vyberte kategorii, vyplňte políčka v části „Základní informace“ a kontaktní údaje.

– Dejte si záležet na vzhledu profilového obrázku a cover photo (záhlaví). Do profilového obrázku vložte firemní logo své společnosti. Cover photo musí upoutat pozornost, být jasné, obsahovat stručný popis služby nebo produktovou fotografii, výzvu k akci, a pokud máte, tak také informace o akci nebo slevě. Text by neměl zabírat více než 20% celkové plochy. Jinak by to společnost Facebook mohla vyhodnotit jako spam a stránku zablokovat.

Jaké oblasti obchodu lze propagovat ve Facebooku?

Obchodní stránka často slouží jako vizitka libovolných informačních nebo komerčních stránek. Publikují se na ní upoutávky na nové články a libovolné další zajímavé informace o daném tématu, čímž se vytváří komunita lidí, z nichž někteří se mohou stát pravidelnými návštěvníky vašeho webu.

Facebook – ideální místo pro obchod s produkty založenými na informacích, jako jsou různé kurzy, školení, workshopy, semináře atd. Princip je stejný – zaujmout veřejnost, přilákat jejich pozornost příspěvky v sociální síti a jemně přimět návštěvníky ke koupi školení a kurzů.

V tomto případě se vytváří tématická stránka, která nabízí informační obsah na příslušné téma, neprodává konkrétní produkt nebo službu. Pak tato stránka vzbuzuje větší důvěru a angažovanost uživatelů.

 

Na své stránky můžete přivést uživatele pomocí cílené reklamy. Nebo reklamou v podobně zaměřených a více obsáhlých komunitách. A udržet si je můžete jen zajímavým obsahem. Postupem času se uživatelé stávají stále více loajální k tvůrci komunity, a potom už můžete začít prodávat svůj produkt.

Na své obchodní stránce můžete využít různé aplikace, které vám umožní vložit registrační formulář s nabídkou získání například části školení nebo kurzu bezplatně.

Vytvoření facebookové komunity je přínosné pro každý internetový obchod – výrazně rozšíří řady vašich zákazníků. I zde může pomoci cílený marketing, díky němuž můžete propagovat akce a slevy. V tomto případě může být prodejní cesta dokonce snazší, protože návštěvník sám přijde na cílovou kartu. A poté, co si prostuduje vaši nabídku (a možná dá i „lajk“), bude pokračovat rovnou do obchodu k nákupu.

Standardně by obsah stránky internetového obchodu v sociální síti měl buď poskytovat uživatelům užitečné informace, nebo pobavit, dále inzerovat nový sortiment, informovat o slevách a akčních nabídkách s odkazy na správné sekce obchodu. Návštěvníci by se měli zapojovat do průzkumů a soutěží.

Propagovat své produkty prostřednictvím stránky na Facebooku mohou nejen obchody, ale i uživatelé, kteří něco vlastnoručně tvoří. Handmade výrobky se stávají velmi populárními a tato vlna se postupně dostává k nám. Objednávky se realizují jednoduše v poště, korespondencí s autorem.

Velmi úspěšné jsou obchodní stránky firem, nabízejících nejrůznější služby. Reklamou získávají návštěvníky, zajímavými informacemi si udržují jejich zájem a mění je tak ve své klienty.

Maximální ohlas mají na sociálních sítí obvykle takové projekty, jejichž obsah nejlépe reflektuje zájmy uživatelů. Patří mezi ně témata zdravého životního stylu, sportu, kosmetiky, volného času, hotelnictví a cestovního ruchu, právních služeb, nemovitostí, freelance (práce „na volné noze“) atd.

Hlavní je hned od začátku vše dobře navrhnout a nastavit.

Kategorie: Marketing

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *